Vietnam oz. Skuternam

Dragi moji bralci, to je noro. Morda se tako zdi le meni, saj prihajam iz majhne mirne državice. 30 miljonov avtov in 60 miljonov skuterjev pojasni to norost. Ne mine sekunda v dnevu, ko na cesti ne boš videl skuterja. Če te ta prometna zmešnjava ne bo šokirala, pa se pripravi na kulinarični šok (v dobrem in slabem smislu) in finančni šok (pozitivnem smislu). Pripravi se za spekter okusov, od odličnih spomladanskih zavitkov in presenetljivo dobrega street fooda do sladke kumaričine solate in čudnih živali na krožniku. Za pičlih 5 evrov dobiš 2 glavni jedi, kokakolo in pivo. To pa je ponudba, ki se ji ne moreš upreti. Vietnam je zelo varen. Moram priznati, da se niti enkrat nisem počutila ogroženo oz. menila, da bi mi kdo želel škodovati oz. me oropati. Ljudje so zelo prijazni in ti poskušajo pomagati, če le znajo. Problem se pojavi pri komunikaciji, saj jih zelo malo govori angleško, tako da ti ure preživete z igro Activity, predvsem risanje in pantomima, še kako lahko pridejo prav. Kljub temu, da nekateri znajo angleško, pa je izgovorjava in naglas motljiv tudi do stopnje, da osebo ne razumeš popolnoma nič.

Kot v vseh Azijskih deželah, je tudi v Vietnam najboljše obiskati kot pravi backpacker brez detaljnih načrtov. Prenočitve si rezerviraš dan naprej ali pa jih najdeš kar na lokaciji. Sem skoraj 100%, da se ne more zgoditi situacija, da bi ostal brez prenočišča, saj je prenočitvenih kapacitet kot mravelj v mravljišču. Jaz sem se posluževala obeh opcij. Tu pa tam sem spanje rezervirala preko aplikacije Booking, najcenejše ponudbe naj bi imela aplikacija Agoda, tu pa tam pa sem si prenočišče izbrala tudi kar na licu mesta. Moram priznati, da me je druga opcija pustila marsikdaj tudi na cedilu. Načeloma ne kompliciram, vendar imam rada čisto posteljo, kjer spim, zato sem brez predhodnega raziskovanja o hotelu/apartmaju/sobi, naletela tudi na umazanijo. Nasvet, če boš rezerviral preko aplikacije, ki me pa ni pustil na cedilu, je vključi filter exceptionally clean rooms (zelo čiste sobe), saj se je zgodilo, da sem z nočitvijo z zajtrkom za dva s ceno 9 evrov bila dosti bolj zadovoljna, kot pa s tisto za 15 evrov ali več.

Za obisk Vietnama definitivno priporočam 3 tedne ali več, saj je res ogromno stvari, ki si jih lahko ogledaš. Jaz sem na voljo imela le 16 dni in sem se odločila, da se mi ne bo mudilo in ne bom norela od severa proti jugu ali obratno. Zato sem teh 16 dni preživela na severu in v sredini Vietnama in si še vseeno niti približno nisem uspela ogledati vsega, kar sem si želela. Moje potovanje je potekalo tako: Hanoi-Sapa-Hanoi-Halong Bay- Cat Ba- Haiphong-Da Nang-Hue-Hoi An- Hanoi. Tukaj bi še z veseljem vključila Ninh Binh, kakšen dan več v Sapi in še vse kaj ti mimogrede pade v oči.

HANOI

Hanoi je ponavadi mesto, kjer se prvo seznaniš z Vietnamom in te tudi prvo šokira. Po dolgem letu priletiš v pravi džumbus. Seveda, tukaj te lahko tudi takoj prinesejo okoli s prevozom do mesta. O tem se je dobro pozanimati prej, saj lahko do mesta prideš namesto za 20 dolarjev s taxijem tudi  z avtobusom za 1 evro. Kar pa se na letališču splača narediti, pa je menjava denarja. Vsaj midva sva takrat ugotovila, da je bila najboljša menjalna valuta prav tukaj. Če želiš občutiti pravi utrip Hanoia, ti predlagam, da prenočišče najdeš v Old Quarter Hanoi, tukaj boš doživel vse kar Hanoi ponuja. Od street fooda in prodaje vsega možnega, do spraševanja kako lahko promet tu sploh funkcionira in ugotovitve, da pločniki niso namenjeni pešcem. Ti so namreč prostor, kjer se postavijo majhni plastični stolčki in mize za namene street fooda, raztavijo se vsi možni izdelki za prodajo, ti pa hodiš po cesti, ja po cesti, medtem, ko te prehiteva ogromno število skuterjev in avtomobilov. Ampak ne skrbi, hitro se navadiš.

Hanoi ne bi bil popoln brez sprehoda okrog jezera Hoan Kiem, ogled Hoa Lo zapora, Mavzoleja Ho Chi Minha (poglej odpiralni čas), Templja literature Va Mineu in še veliko več. Kar pa je mene najbolj impresioniralo, je preprosto sprehajati se po delih mesta in si ogledovati ljudi, spremljati njihove navade, poskušati hrano in pijačo ter se prepustiti toku življenja.

To je tudi mesto, kjer boš zamudil ogromno, če ne boš street food-al. Pri vseh možnih kombinacijah okusov bi priporočala da poskusiš Pho (juha z riževimi rezanci; potem seveda obstajajo zraven tudi mesni dodatki), Bahn Mi (raznolik in okusen sendvič), Cau Lao (tipična jed Hoi An-a), spomladanske zavitke (ocvrti so veliko boljši kot surovi), spiti jajčno kavo (kava, kjer namesto mleka dobiš zmešane beljake, saj naj bi 1975 bilo veliko pomanjkanje mleka in so tega preprosto nadomestili z rumenjaki in kondenziranim mlekom – rezultat je sladka kavica), Bahn Xeo (najljubša jed, ki je v bistvu jajčna palačinka polnjena z svinjino, kozicami in zelenjavo, ki si ji nato zaviješ v rižev listič in pomočiš v omako) in še mnogo drugih.
Moje mnenje je, da v si v Hanou ni bistvo pogledati znamenitosti in raziskati vsak kotiček mesta, vendar doživeti mesto kot pravi Vietnamec. Zato le glej, da boš ga tudi tako zaključil. To pomeni se podružil na premajhnih stolih in “šlukal” njihovo pivo.

SAPA

Za iskanje prevoza sem uporabljana aplikacijo Bookaway, ki ti ponudi ogromno prevozov po celotnem Vietnamu. Seveda je zaradi priporočnosti tudi cena malenkost višja, vendar sem vzela to v zakup. Če imaš občutljiv želodec priporočam, da za to pot vzameš Dramino, saj so ceste v slabem stanju, vozniki pa vozijo po njih kot po najnovejših avtocestah. Pravi luksuz je, ko iz prenasičenega mesta prideš do gorate Sape. Ne pozabi s seboj vzeti enega toplega puloverja, saj se zvečer kar ohladi. Sapa je čudovita in kar vsi želimo videti je, seveda, njena narava, riževa polja in pristne domačine. Najboljša opcija za pravo doživetje Sape je Homestay. To pomeni, da družina, ki biva med riževimi polji in naravo, oddaja sobe in ponujajo pravo doživetje. Z njimi večerjaš, zajtrkuješ, v bistvu se za en dan spremeniš v člana njihove družine. Če želiš doživeti kaj takšnega, pa ne čakaj do zadnjega dneva, saj lahko takšnih prenočišč kar hitro zmanjka. Tudi če ti to ne diši, brez skrbi. Lahko se udeležiš vsakodnevnega pohoda z lokalcem in ti razkaže vse kar Sapa ponuja. Jaz sem se udeležila enodnevnega pohoda, ki je vključeval pohod čez riževa polja, polja čaja, ogled vasic in na koncu slastnega kosila. Obstajala pa je tudi možnost (kar mi je tako zelo žal, da nisem šla, vendar mi čas ni dopuščal), da tam prespiš in se nato šele drugi dan po ponovnem pohodu vrneš. Če pa si pravi pohodnik pa se lahko odpraviš tudi na najvišjo goro Fansipan (3143m). Če pa nisi, pa brez skrbi, do vrha vozi gondola, vendar te bo povratna karta stala okoli 60 evrov.

Pri centru mesta Sapa lahko opazimo pridih francoske arhitekture, saj nam takoj pade v oči postaja, iz katere vozi vlak do gondole, hkrati pa je del nje tudi luksuzni hotel.

Sapa je tudi kraj, kjer si človek upa sposoditi skuter in raziskovati vse njene kotične, saj ni veliko prometa. Zapelješ se lahko do Cat Cat village, kjer ti na zelo turističen način prikažejo navade domačinov, njihove domove, vrtove itd. Je resnično lepo, vendar gora turistov in ogromno instagram lokacij izniči tisti avtentični pridih. Nato se lahko zapelješ do srebrnih slapov (Silver Waterfalls), tržnice in se drugih vasic.

Posebnost Sape je tudi bivanje majhnih etničnih skupin, ki niso dostopna turistom, vendar o njih slišiš zgodbe in njihove bizarne navade. Ena izmed njih dovoljuje ugrabitev ženske in prisilno poroko. Prav tako imajo nekatere še navado, da če mati pri porodu umre, dojenčka pokoljejo zraven nje. Seveda so to lahko samo zgodbe, ampak vsi vemo, da ima vsak narod kakšno grozljivo navado.

Za Sapo bi priporočala 3-4 dni, en topli pulover in veliko energije!

HALONG BAY

Tukaj pa se pripravi, da boš postal pravi turist, ampak moram priznati, da se paše malo odklopit. Kar te tukaj verjetno najbolj zanima, je potep z ladjico po zalivu Halong Bay. Za razumno ceno in da največ doživiš predlagam “2 dni 1 noč” izlet. Ladja te bo popeljala skozi zaliv, kjer boš občudoval naravne lepote, okusil boš zelo dobro kulinariko, se kopal, vozil s kajakom, udeležil kuharskega tečaja, zgodaj zjutraj izvajal Tai Chi, si šel ogledati jame in se preprosto prepustil vodiču.

Jaz sem izbrala agencijo Maya Cruise in me je malo skrbelo, saj je bila najcenejša opcija, vendar sem bila pozitivno presenečena. Ladjica je majhna, kar pomeni da ni bilo gužve, saj je omejeno število ljudi in vse je bilo resnično odlično. Priporočam! Prav tako so zaposleni zelo prijazni in prilagodljivi. Spraševali so naju kako in kam naprej, povedala sva, da najverjetneje na otok Cat Ba in so se kar ponudili, da naju lahko oni zastonj tam odložijo, v smislu zakaj bi zdaj plačevala še trajekt in podobno, če gremo tam mimo. Z pomožno ladjico so naju zapeljali do otoka in nama povedala kaj si je na njen zanimivo ogledati. To je le en primer, kako lahko neplaniranje pripelje do bolj ugodnih posledic.

CAT BA

Otok Cat Ba je zame ena izmed najlepših stvari, ki sem jih obiskala v Vietnamu. Nacionalni park v bistvu pokriva celoten otok in ima samo dve prevozni cesti. To je kraj, kjer boš jedel najboljšo morsko hrano, najceneje spal, se najceneje masiral in tudi največ spil, saj je skoraj cel večer Happy Hour.

Za vstop v nacionalni park moraš plačati majhno vstopnino (okoli 2,3 evre), ta vstopnina pa vključuje tudi ogled jame. Zato pojdi najprej v park in nato v jamo, saj boš drugače plačal dve vstopnini. Za obisk parka se je potrebno obleči športno in imeti vodo. Nekateri deli poti so ozki, pri nekaterih se kar vzpenjaš in tudi če bi pot bila popolnoma ravna, bi bil vseeno cel prepoten zaradi podnebja. Do majhne razgledne hiške hodiš približno 40 minut, ampak naj se tvoja pot ne ustavi tukaj (kar veliko obiskovalcev naredi). Zgolj 5 minut naprej imaš dejanski vrh, kjer boš popolnoma sam, saj vsi pozabijo, da je še pot naprej. Medtem ko se vsi “gužvajo” na razgledni hiški, boš ti imel čudovit razgled popolnoma za sebe. Nato, kot že prej omenjeno, lahko obiščeš jamo, ki je majhna verzija Postonjske jame (obisk je zajet v ceno) in Bolnišnično jamo (Hospital cave), ki je narejena z namenom, da so sem vozili v času vojne poškodovane vojake. Je zelo velika in ima ogromno sob, prav tako pa se ne vstrašit voščenih lutk, ki predstavljajo vojake.

Na otoku boš našel tudi rajske plaže, Cat Ba 1, 2 in 3, vendar plaže Cat Ba 2 kmalu več ne bo, saj se tam gradi luksuzen kompleks. Jaz sem en dan preležala na Cat Ba 3 in bila prijetno presenečena, saj je bila plaža skoraj prazna (konec oktobra). Mimogrede, ne pozabiti sončne kreme.

Moram pa povdariti restavracijo Quan Cat Ba Family Restaurant, kamor sem hodila ves čas razvajati svoj trebušček. Najboljša morska hrana daleč naokrog. Prav tako boste tukaj lahko jedli najcenejše ostrige, saj jih ribar v Halong Bay-u proda 1kg za manj kot 1 evro (si lahko potem predstavljajte kakšni dobički so naprej). Prav tako sem našla najcenejšo spanje in veliko boljše od tistih, ki so bile dražje, in sicer Cat Ba Green Hotel – zelo čisto in super zajtrk. Prav tako so v hotelu uredili najem skuterja za 3 evre na dan. Smešna cena, kaj ne?

Nato me je čakal polet iz Haiphonga v Da Nang. Najugodnejši leti po Aziji se najdejo na aplikaciji Kiwi, kjer je let stal 30 evrov. V Da Nangu sem preživela le eno noč in eno dopoldan, zato je bil čas samo za ogled Zmajskega mosta (Dragon bridge), ki ob 21.00 za vikend zaživi. Most se osvetli in zmaj bruha ogenj. Dopoldan, čisto iskreno, pa sem poležavala na plaži. Če bi imela več časa, bi si pogledala še Marmorne gore (Marble Mountains), prelaz Hai Van (Hai Van Pass) in Non Nuoc plažo. Veliko ljudi se odloči tudi za obisk Ba Na hribov (Ba Na Hills), vendar je po pogovorih s turisti zelo skomercializirano in ni vredno obiska.

HUE

Kraj Hue je stara mestna prestolnica z ogromno palačo, ki se kliče kar imperialistično mesto (Imperial City). Tukaj imaš na voljo tri poti: 1. ti vzame 4 urce, 2. pol dneva in 3. kar cel dan. Jaz sem bila tem v “kompleksu palač” okoli 5 ur, vendar še je veliko stvari ostalo neogledanih. Zraven palač, oltarjev in mogočnih vrat pa ogled popestrijo še skrbno urejeni vrtovi, ogromni Bonsai-i in ribniki.

Mesto je tudi kraj mnogih cesarskih grobnic, kot so grobnica Ming Manga, Thieu Chi-a in Don Khana.
Zanimiva izkušnja je tudi obisk tržnice, kjer se lahko v njenem notranjem delu tudi izgubiš in ja, ne pričakuj, da si boš kakšno stvar lahko v miru ogledal, saj te bodo prodajalci bombandirali iz vseh strani.

HOI AN

Hoi An je bil leta 2019 ocenjen kot najboljše mesto na svetu in priznam, tudi mene je zelo impresioniralo. Zraven romantičnega občutka, ki ga dajejo pisane lanterne zvečer je mesto polno trgovin, izvrstnih krojačev in po 20 minutah vožnje s kolesom te pričaka božanska plaža. Takoj ko se je stemnilo, sem se odpravila v sam center občudovati lampiončke, pisane barve čolnov na reki in živahno večerno življenje. Vem, da že celotno objavo spremlja moja navdušenost nad kulinariko, vendar me je prijetno presenetila tudi tukaj, predvsem z jedmi Ban Beo (rižev puding s rakci), Cao Lao (specialiteta Hoi An-a, riževe testenine s svinjino) in sladica črni lepljivi rižev puding.

Kljub preplačani vožnji s čolničkom, sem na njen izredno uživala, saj je mesto resnično romantično in vseh mogočih barv.

Če si želiš zašiti obleko oz. karkoli je Hoi An pravi kraj zate, saj je dom mnogih odličnih krojačev. Za ugodno ceno ti sešijejo moško obleko, žensko obleko, plašč, karkoli si zaželiš. Le glej, da greš do krojača 1 dan obiska, saj kljub njihovi izredni hitrosti, je vredu da si vzamejo več časa in ti izdelek resnično kvalitetvno izdelajo. Hoi An je bil moja zadnja postojanka, preden se vrnem domov in planirala sem uživanje v mestu, sončenje na plaži s koktaljem v roki, kopanje in skakanje po valovih in vožnjo s kolesom od plaže do restavracije. Nič od tega se namreč ni zgodilo, saj me je ves čas spremljal monsunski naliv. Ceste so bile poplavljene in vsa moja obutev mokra. Kljub nesreči pa se je vreme zadnji dan odločilo, da mi uresniči željo. Za 5 ur se je pokazalo sonce, zato sem si izposodila kolo (veliko homestayov ima v ponudbi že najem kolesa) in se odpravila na plažo. Ostalo kar sem si želela ogledati, vendar mi ni uspelo, pa je večerni market, plovba po reki v košari in obisk My Son Sanctuary.

P.S. za punce: Vietnam je raj za nova in moderna oblačila, obutev in torbice. Zato pojdi raje sem z napol praznim nahrbtnikom in pridi z nabito polnim nazaj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja